6 Ağustos 2010 Cuma

Bas gitara başlamak hakkında herşey !

Boş konuşmaları geçelim. Bas gitarın sesini duydunuz hoşunuza gitti veya görünüşünü beğendiniz. yada arkadaşlarınız bir grup kuruyorlar sende bas gitar öğren diyolar. O zaman hazırsın hadi başlayalım.

Öncelikle en sık sorulan soru: önce klasik gitar öğrenmem gerekir mi ?
cevap: kesinlikle HAYIR. kim ne derse desin gerekmez. klasik gitar ile bass gitar arasında hiç bir benzerlik yoktur.
çoğu kişinin aksini düşünmesinin nedeni ise notasyon öğrenmek gerektiğni düşünürler. ancak hayır !
Size kendimden bir örnek vermek istiyorum ben 5.5 senedir bass gitara aşığım. Ancak başlarken ne müziğim m sini biliyordum nede klasik gitarı elime almışlığım vardı. Ancak o gitarı elime aldığımda öyle bir zevk alıyordum ki. Sanki içimde ki bu tutku hereye yeter gibi gelmişti öylede oldu gerçekten. önce internette notaları öğrendim. çevremden ve arkadaşlarımdan tiyolar aldım. yüzlerce video izledim. ve inanın yakak 6. ayda nerdeyse duyduğum şarkıyı çıkarabiliyordum. şu yaklaşık 6 sene boyunca ne konserlere çıktım. kimler için çaldım, söylesem inanmazsınız. ve bunları sağlayan şey ne pahalı bir ekipman ne tanıdık torpili nede çok çok iyi bir gruptu
bunları sağlayan şey azmim ve tutkumdu, eğer bunlara sahibim diyorsanız hiç birşeyi düşünmeyin, kimseyi dinlemeyin ve koşup gidip gitarınızı alın. Başka sorunuz olursa cevaplayabilirim.

O zaman alın bu şarkıyı biraz daha gaza gelin
http://fizy.com/#s/1dluir 

1 yorum:

  1. Merhaba ,

    Ben bass gitara başlamayı düşünüyorum.

    Şuan çevremde tiyo alabileceğim bass çalan birileri yok.Ama sizin gibi internetten öğrenebilirim.Kitap almayı düşünüyorum.

    Bu sene sınava hazırlanıyorum.Okul yok.Boş vaktim çok fazla olmasa da yok da değil yani.Günde 1 saat falan çalışarak , kitaplardan internetten vs. yardım alarak bass gitar çalmayı öğrenebilir miyim acaba?

    Bazıları günde 3 saat falan diyor o bana göre oldukça fazla..Sanırım bu şartlar altında öğrenmem lazım.

    Sormak istediğim bir diğer konuysa gitar markası.

    Yeni başlayacağım için öyle üst seviye bir şeyler almak istemiyorum.Genellikle internette ibanez veya cort tavsiye etmişler.

    Siz ne dersiniz?

    YanıtlaSil